KEI - Kwaliteit en Innovatie in de Rechtspraak

Home
Separator
Vragen?
Separator
Sitemap
Separator
Zoeken
iLane - Partner voor ELOoffice Document Management Systemen en archiveringsoplossingen
    
Probeer de ELO Document Management Software nu GRATIS uit
Terug naar het overzicht van de blog artikelen                         

KEI - Kwaliteit en Innovatie in de Rechtspraak

Digitalisering van de rechtspraak en de invloed hiervan op uw advocatenkantoor

 
 
 
Het programma "KEI” (Kwaliteit en Innovatie in de Rechtspraak) betekent dat, uiterlijk 2019,  alle professionele procespartijen digitaal moeten procederen. Ordners met dossiers in de rechtszaal zullen tot het verleden behoren. De weg naar deze nieuwe manier van werken is inmiddels ingeslagen. De transitie wordt gefaseerd uitgerold tussen 2014 en 2019. 

Het digitaal procederen zal ongetwijfeld gewenning vragen maar biedt, juist ook vanuit het perspectief van de advocaat, een aantal grote voordelen.

Papier vs. Digitaal
Niet alleen de formele processtukken maar ook alle onderliggende documentatie, correspondentie en relevante aantekeningen kunnen straks mee ter zitting. Niet langer in de vorm van vele kilo’s papier verdeeld over verschillende orders, maar eenvoudig op een tablet of notebook. De voordelen hiervan voor wat betreft de toegankelijkheid van de informatie in de rechtszaal zijn moeilijk te overschatten.

Zoeken en vinden
Met een modern D.M.S. (Document Management Systeem) zoals ELOprofessional kan de advocaat zoeken op de gehele inhoud van alle documenten en in een oogwenk vinden wat hij/zij zoekt. Indien nodig kunnen de zoekresultaten gemakkelijk verder worden verfijnd door te zoeken op het type document, datum, auteur, etc. 
Vanzelfsprekend is de meerwaarde die dit heeft ten opzichte van bladeren door honderden pagina’s papier niet alleen ter zitting een zegen. Het zal ook de dagelijkse werkpraktijk van de advocaat veraangenamen en de efficiency ten goede komen.

Versiebeheer
Naast de evidente voordelen van effectief zoeken, is de digitaal werkende advocaat ook verzekerd van goed versiebeheer op alle relevante documenten. Dit betekent dat hij/zij er altijd op kan vertrouwen de juiste (goedgekeurde) versie van alle relevante documenten ter beschikking te hebben. 

Veiligheid
Naast de gebruikelijke beveiliging van notebook, is ook het opstarten van de applicatie beveiligd. Toegang tot documenten kan op vele niveaus geregeld worden. Verder kunnen documenten ook nog versleuteld worden opgeslagen, zodat te allen tijden gevoelige informatie alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers.


Online maar ook offline
In het verleden was de toegankelijkheid van digitale stukken veelal afhankelijk van een goede internetverbinding. Inmiddels is dat achterhaald. ELOprofessional ondersteund het downloaden van relevante documenten naar smartphone en tablet. De betreffende stukken zijn dan ook offline beschikbaar.
Brieven goedkeuren via workflow

Als u als advocaat namens uw cliënt een brief schrijft en deze voor verzending wilt laten goedkeuren, kunt u dit gemakkelijk laten verlopen door het DMS via een workflow. 
De cliënt ontvangt de brief en eventuele onderliggende stukken automatisch en ziet ook wat de deadline is. Na goedkeuring krijgt de advocaat meteen via het DMS bericht terug van de goedkeuring maar ook eventuele opmerkingen en gesuggereerde aanpassingen worden direct doorgegeven.

Uw cliënt heeft inzicht in zijn dossier
Een modern DMS staat toe dat de advocaat zijn dossiers deelt met zijn cliënten. Daar zijn voor het advocatenkantoor geen additionele licentiekosten aan verbonden. Via het delen van het dossier met de cliënt, verschaft de advocaat altijd optimaal inzicht in alle relevante stukken. 
 

Gratis eBook:

Speciaal voor u hebben wij een eBook samengesteld waarin we een aantal zaken op een rij hebben gezet.

Hiermee geven we op een beknopte en praktische wijze een overzicht van KEI - Kwaliteit en Innovatie in de Rechtspraak en de digitalisering van de rechtspraak en de invloed hiervan op uw advocatenkantoor 


Onderwerpen zijn o.a.
 
 KEI - Wat is en het en welke invloed heeft het op het advocatenkantoor
 Digitalisering van uw advocatenkantoor is onontbeerlijk.
 De advocaat gaat definitief elektronisch met zijn dossiers
 De advocaat deelt het dossier elektronisch met zijn cliënt.
 De dicterende advocaat werkt digitaal gestroomlijnder
 Uw volgende stap naar verdere digitalisering van u advocatenkantoor
 
U kunt dit eBook gratis downloaden. 

 


     Meer informatie



 

 
 




 

 
 

DIRECT NAAR:

 

Aanmelden voor de Nieuwsbrief

* verplichte velden
 
 
   
ELO INZETBAAR VOOR
 
 
Kleine bedrijven en zelfstandigen 
ELOoffice is de ideale oplossing om het dagelijks werk te vereenvoudigen en versnellen.
   

Kleine en Middelgrote Organisaties 
ELOprofessional - De krachtige oplossing voor het optimaliseren van uw bedrijfsprocessen 

  
Middelgrote en Grote Organisaties 
ELOenterprise - De juiste architectuur voor optimale prestaties
 
RECENTE IMPLEMENTATIES
 
   
 

iLane B.V.
Rietveldenweg 54 
5222 AS 's-Hertogenbosch

Tel: +31 73 6232935 
E-mail: info@ilane.nl 
Internet: www.ilane.nl     
 

Home     Sitemap     Disclaimer     Contact